Kad god se raspravlja o EU i gospodarstvu, zaboravi se spomenuti podatak koji se nalazi u svakom priručniku za činovnike Unije: da su nositelji gospodarstva srednja i mala poduzeća (kao i činjenica da kultura zarađuje više od automobilske industrije).
Sve veći broj obiteljskih gospodarstava samostalno izlazi na tržište, a među njima je i tvrtka SMID iz Čučerja sa zagrebačkom adresom, čije ime proizlazi iz početnih slova članova obitelji Strancarić: Mirjana, Ivan i Dora. Tvrtka je započela s proizvodnjom jabučnog octa 2002. godine, nakon čega su polako širili proizvodnju i paletu proizvoda. Danas se njihovi proizvodi mogu kupiti u Intersparu, Bbio&bio, Vrutku i bivšem Mercatoru, kao i u raznim online trgovinama te nezaobilaznom mjestu za zagrebačke gurmane, Malom placu na tavanu.
Tvrtka je još najpoznatija po jabučnom octu, koji se sada može kupiti u više aromatiziranih varijanti, kao što je ocat s češnjakom, bosiljkom, majčinom dušicom, ružmarinom ili hrenom. Uz ocat mogu se kupiti i razni proizvodi od jabuka, poput džema ili marmelade, također u različitim inačicama. Posebno bismo istaknuli vatreni jabučni chutney: ljuta inačica indijskoga umaka od komadića voća, octa, šećera i začina. Rekli su nam da je dobar uz roštilj ili ribu. Nama je dobar za sve.
Ljubitelje ljutog možda neće zanimati džem od jabuke s lavandom, ali im preporučamo da kušaju hrenadu. Hrenada je ribani hren s jabučnim octom, maslinovim uljem, limunom, solju, bijelim paprom i smeđim šećerom. Proizvodi se od 2008. i priprema u manje i jače ljutoj varijanti.
Od ostalih proizvoda probali smo pikantni senf i namaz od buče, od čijeg nam je bogatstva okusa gotovo eksplodiralo nepce.
Ako ste spremni riskirati okusne pupoljke, preporučamo da potražite SMID-ove proizvode i uvjerite se da je domaće jednostavno bolje.