Rođena sam 7. veljače u Zagrebu. Nakon završavanja škole primijenjene umjetnosti i dizajna 2008. god. upisala sam Akademiju likovnih umjetnosti također u Zagrebu.
Tamo sam 2013. diplomirala i stekla titulu magistrae slikarstva. Izlagala sam na sveukupno sedam skupnih izložbi među kojima su i ,,Erste fragmenti 9″ 2013., II Bijenale slikarstva te 32. Salon mladih 2014. god u HDLU-u. Samostalno sam izlagala nekoliko puta, a posebno bih istaknula izložbu u SC galeriji 2014. s kolegom Igorom Tritašem.
Slikarstvom se ozbiljnije bavim od studija na Akademiji i nastojim da se to, naravno, i dalje tako nastavi. Osim što mi je i posao, na slikarstvo vise gledam kao na svoj poziv. Članica sam Hrvatskog društva likovnih umjetnika od 2013. god.
…O mojim radovima
U mom radu mi je važno istraživati i ostati vjerna isključivo onim temama koje me u potpunosti zaokupljaju kako bi radovi koje predstavljam publici uvijek stajali kao najiskreniji odraz mog načina spoznavanja svijeta.
Rad „Setting“ koji sam prijavila na Erste Fragmente 11 rezultat je mog, već dužeg bavljenja pejzažem. Na pejzaž gledam kao na jedan od suptilnijih i “najtiših“ tema u slikarstvu, a također je i svojevrsni svjedok načina na koji postojimo i djelujemo kao ljudska vrsta. Zbog toga moji raniji radovi nisu bili sasvim „čisti“ pejzaži unutar klasičng okvira te teme. U njima sam raznim likovno-semantičkim metodama pokušala naglasiti tragove čovjeka u pejzažu, svodeći neke elemente slike na znakove te ističući pojedine figurativne momente slike. No postepeno se moja pažnja sve više okretala atmosferi mjesta na kojemu pronalazimo nešto što nazivamo pejzažem te me sve više počeo privlačiti nezanemarivi apstraktni karakter pejzaža kao likovnog motiva.
Slika „Setting“ je jedan suptilniji zaokret od mojih prethodnih slika naglašenog ekološko-kontemplativnog konteksta, prema bilježenju jednog uređenja (setting) karakteristične atmosfere pronađene u prirodi odnosno zabilježene fotoaparatom. Naknadna računalna manipulacija fotografskog predloška također je bila zastupljenija u mojim ranijim radovima dok je predložak za sliku „Setting“promijenjen tek minimalnim tonskim zahvatima te je ta monokromna tonska matrica prebačena u negativ – jedan od procesa kojim sam i na prijašnjim radovima nastojala naglasiti začudnu atmosferu i specifičan karakter „pronađenog“ mjesta (uređenja, odnosno setting-a).
Nakon „Settinga“ primjećujem da moj rad teče sve više u smjeru čistog, gotovo apstraktnog pejzaža. On, dakako, još uvijek ima čvrst (figurativni) oslonac u fotografijama posjećenih („pronađenih“) mjesta, no zamjetna je redukcija sadržaja i količine elemenata te je fokus ponekad okrenut čak prema pojedinačnom motivu (drvo, grm, komad livade), a ne kompoziciji mnoštva elemenata. Sve to razvija se u mojim novim serijama radova.
…O Erste Fragmentima
Erste fragmente vidim kao plodnu suradnju mlade kulturne scene i Erste banke kao predstavnika potencijalnih ulagača u hrvatsku kulturu. To je također sjajna prilika za javnost da upozna rad mladih hrvatskih umjetnika i stekne predodžbu o potencijalnoj širini umjetničke ponude.
U ovom jedanaestogodišnjem ciklusu Fragmenata zanimljivo mi je bilo susresti se sa raznolikošću kvalitetnih likovnih izraza, a pogledom na arhivu nagrađenih radova proteklih godina dobiva se zanimljiv presjek likovnih i umjetničkih tendencija i njihovih promjena kroz cijelo jedno desetljeće likovnog stvaralaštva.
Bitno je spomenuti da su Erste fragmenti također jedna od rijetkih inicijativa ove vrste te kako bi svakako bilo lijepo kada bi takvih (konkretnih) prilika da se mladi umjetnik prezentira i ujedno unovči svoj rad bilo i više.
…O kulturi u Hrvatskoj i mladim umjetnicima
Vjerujem da se ne može generalizirati i procijeniti stanje kulturne scene kao takve na državnoj razini i reći da je ona ovakva ili onakva. Iz moje perspektive kulturna scena je vrlo živa i kvalitetnih kulturnih sadržaja i događanja ima napretek te nije uvijek lak zadatak sve ih pratiti. Stoga je, ponavljam, teško dati jednu objedinjujuću sliku tj. pogled na cjelokupnu kulturnu scenu. Ako svoj interes ograničim na polje slikarstva u Hrvatskoj te na svoju i njoj bliske generacije mladih umjetnika, tada je moguće govoriti o toku određenih trendova i popularnih likovnih izraza i zajedničkih polja interesa. Uistinu ima mnogo talentiranih pojedinaca te sjajnih umjetničkih strategija u svom začetku, no ako govorimo o dijalogu različitih umjetnika, unutar cijele scene moguće je zamijetiti nedostatak promišljenog umjetničkog djelovanja s relevantnim referiranjem na dosadašnja umjetnička dostignuća. Također je zamjetan manjak neslaganja i odupiranja ili barem odgovora na već formirane slikarske pravce.
O nedavnom trendu figuracije odnosno svojevrsnog fotorealizma među mladim hrvatskim slikarima već je i suviše toga rečeno pa smatram da je nepotrebno tome išta dodati. Bitnijim vidim uočiti da ta, kao i druge umjetničke tendencije koje na trenutnoj slikarskoj sceni možemo zamijetiti, mutira i mijenja se donekle sporo.
Ukratko, u slučaju mlade slikarske generacije, svatko „radi svoju stvar“ bez puno pokušaja redefiniranja i nadogradnje novonastalih umjetničkih jezika ili pak odupiranja istima.
…O planovima.
Planovi su na jedan način uvijek isti dok se na drugi uvijek mijenjaju. Moj apsolutno glavni plan jest slikarstvo i rad na uvijek većim i izazovnijim projektima. Osobno više naginjem individualnim nego grupnim projektima, no nisam skeptična prema bilo kojoj umjetničkoj inicijativi čiji mi se koncept čini zanimljivim.
Također smatram da je slikar odnosno umjetnik uvijek sam naodgovoriniji za snalaženje u financiranju svog rada ili barem za pronalazak adekvatnih ulagača za svoj projekt, zbog čega mu se poslovni planovi konstantno mijenjaju i zahtjevaju maksimalnu mobilnost i prilagodljivost. Budući da je gotovo nemoguće naći stalno zaposlenje u struci kao slikar, (barem u ovoj mlađoj dobi), s te poslovne strane je stvari teško planirati dugoročno. Zarada dolazi najčešće iz kratkih honorarnih poslova, narudžbi i, naravno, natječaja poput Erste Fragmenata. Na ovu dinamiku prihoda nije se svakome lako naviknuti, no dobra strana je da pravi trud uložen u promociju svog rada nakon nekog vremena uvijek urodi plodom.
Tako da, što se planova tiče, smatram da ih je u početnoj fazi najbolje imati u raznorodnim poljima bliskim svojoj djelatnosti (dizajn, narudžbe, edukacija, ilustracija, inozemne rezidencije,…), a ne fokusirati se na jedno polje. Jer se nikad ne zna koja će se prilika realizirati, a koja ne, te kako bi iduća poslovna godina mogla izgledati. Za sada zato nastojim redovito slikati, prijavljivati se na razna izlaganja i ne ispasti iz te vrste “kondicije”.