U petak, 30. lipnja u zagrebačkoj Galeriji Kranjčar otvorena je izložba Tomislava Hrška pod nazivom Nebo, realizirana u sklopu nagrade Grand prix koju je umjetnik osvojio prošle godine na Erste fragmentima. Izložba će ostati otvorena do 12. srpnja.
Tomislav Hršak:
Djelovati unutar mogućega bez obzira na kontinuirani diskontinuitet današnjice nit je vodilja ovih radova. Godinama sakupljane stvari našle su se u simbiozi pojedine ideje, često popraćene životnim događajima. U procesu čišćenja atelijera počeo sam primjećivati neke predmete koji su do tada stajali neiskorišteni. Nazivi tih novonastalih radova dali bi im novi potencijal i smisao, a stavljanje na postament dalo bi im na važnosti. Spajao sam stvari, preoblikovao ih, stavljao ih u međuodnose. Sakupljanje stvari koje je trajalo godinama sada je dobilo smisao. Svi ovi radovi nastali su ispod istog Neba, a i ostali će.
Vanja Babić, žiri 18. Erste fragmenata:
Umjetnik mlađe generacije Tomislav Hršak vidljivost je na domaćoj likovnoj sceni stekao svojim inventivnim te sada već i prepoznatljivim tretiranjem pronađenih, najčešće odbačenih predmeta. Iz toga nužno proizlazi kako njegova umjetnička poetika izvire iz ready-made strategije, koju će on katkada nadograđivati stanovitim konstrukcijskim postupcima u smislu usklađivanja odnosno suprotstavljanja dvaju ili više predmeta u vizualno koherentne značenjske cjeline. Za Tomislavovo stvaralaštvo, međutim, ponajprije je indikativan i karakterističan princip narativno uvjetovane asocijativnosti. O čemu je točno riječ? Svaki predmet što ga umjetnik odabire za izlaganje posjeduje, dakako, vlastite oblikovne karakteristike, a u prošlosti je nužno služio i nekoj konkretnoj namjeni. Ali, spomenutim unaprijed zadanim parametrima, kako formalnim tako i namjenskim, Tomislav pridodaje i svoju – iz stvarnih životnih događaja ili situacija generiranu – imaginaciju, uslijed čega izloženi predmeti postaju bremeniti njegovom osobnom simbolikom, a u nekim primjerima čak i svojevrsnom ikonografijom. Jednostavnije rečeno, Tomislavovi predmeti u njegovoj interpretaciji prerastaju u galerijske artefakte/objekte, posredstvom čijih će vizualno-značenjskih karakteristika on – nerijetko na duhovit način – uobličavati i konkretizirati neka vlastita zapažanja o svakodnevnoj stvarnosti što ga okružuje. U kontekstu takva umjetničkog postupanja osobitu će, dakako, važnost, zadobiti i nazivi pojedinih artefakata u ulozi svojevrsnih asocijativnih ključeva za odgonetavanje autorove individualne simbolike. Naposljetku, kao nezaobilazan aspekt Tomislavova rada svakako valja spomenuti i njegov odnos naspram postamenta, kojega će – ukoliko procijeni da je potreban – za svaki artefakt oblikovati zasebno te ga tako, zapravo, posve integrirati u cjelokupnu umjetničku situaciju. U tom smislu na ovoj se izložbi kao nesumnjivo najindikativniji te koncepcijski najradikalniji primjer nameće rad pod nazivom Postament za izložbu, svojevrsna apsurdnim ludizmom prožeta minimalistička prostorna intervencija posredstvom koje nam umjetnik sugerira kako, zapravo, čitava galerija sa svim svojim eksponatima tvori tek jedan nedjeljiv i na klasičnom postamentu počivajući artefakt.
Erste fragmenti 19.
Podsjećamo da je ovogodišnji natječaj Erste fragmenti 19. otvoren do 1. kolovoza, pa slobodno potaknite mlade talentirane umjetnice i umjetnike da se prijave. Više detalja na LINKU.