Nedostaje li u Hrvatskoj galerista i aukcijskih kuća? Kakva su vaša iskustva s njihovim poslovanjem?
Jelena Azinović: Smatram da u Hrvatskoj nedostaje i galerista koji se ne fokusiraju pretežno na “stare majstore” i aukcijskih kuća, ali isto tako i da nedostaje tržište umjetnina samo po sebi.
Osim izlaganja u nekim galerijama, nemam previše iskustva s njihovim poslovanjem. Galerija s kojom ja pretežno surađujem nije ni galerija zapravo u tom smislu, već studio produkt dizajnerice Ane Tevšić, trgovina “Love, Ana” i suradnja je do sad bila odlična.
Jelena Lovrec: Nije problem u nedostatku jednih ili drugih, problem leži u nama. Naša situacija je perfektna, rekla bih da imamo i viška. Ja sam npr. imala viška radova, pa sam ih odlučila podijeliti!
Iz te su se odluke rodila neprocjenjiva iskustva i nezaboravne dogodovštine, a da nam tržište imalo funkcionira, nikada to ne bih doživjela.
Marija Plečko: Moj osobni dojam je da galerista i aukcijskih kuća kod nas nedostaje, što i nije neshvatljivo s obzirom na malobrojnu publiku koja uživa u umjetnosti i još manje onih koji si je mogu priuštiti. S druge strane, postojeći se galeristi i aukcijske kuće radije okreću već poznatim, afirmiranim umjetnicima koji su samim time i sigurnija i isplativija opcija za razliku on novih, mladih i nepoznatih imena. Time nastaje začarani krug, koji je u ovom slučaju, kao i mnogim drugima, diktiran zakonima ponude i potražnje, a iz kojeg najtanji kraj najčešće izvuku upravo mladi, tek stasali umjetnici. Budući da je teško suditi o nečemu što ne poznajemo dovoljno i s čime još nemamo mnogo iskustva, ovo je prije svega subjektivno viđenje te problematike, a ne objektivna i utemeljena kritika te se nadam da će vrijeme ipak pokazati da situacija i nije toliko crna.
Ivan Tudek: S galeristima nemam iskustva tj. vrlo malo. Prvi mi je potrgao rad, a drugi galerist je bio svjestan i svjedočio da bi se prodale moje slike, ali da je nepostojanje okvira nažalost presudilo. Nakon toga galerist mi je kazao da ih uokvirim. To mi se činilo preskupo, ali me istodobno sablaznila činjenica kako galeristi koji su ipak u boljoj poziciji ne žele preuzeti ni zrnce rizika (i eventualno pomoći da uložimo u okvire), a očekuju zaradu do čak 60% od prodanog.