Pratiteljima Erste fragmenata Vidu Meić ne treba posebno predstavljati. Svojim radom ‘Kompozicija 1’ osvojila je lani naklonost stručnog povjerenstva i glavnu nagradu 12. izdanja Fragmenata. Osim financijske potpore, nagrada je uključivala i samostalnu izložbu u Galeriji Kranjčar. Radove je promišljala i pripremala, a u četvrtak ih – na naše veliko veselje – napokon i predstavlja javnosti.
Tim povodom zamolili smo je da nam kaže nešto o sebi i svom radu te onome što možemo očekivati na izložbi.
“Rođena sam 1991. godine. Nedavno sam diplomirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu na nastavničkom odsjeku, smjer grafika, u klasi prof. Ines Krasić. Godine 2016. osvojila sam nagradu Erste Grand Prix, koja mi je uvelike pomogla u promociji mojih radova, ali i motivaciji za daljnji rad, posebice mogućnost izlaganja u renomiranoj Galeriji Kranjčar.
Osim stvaranja u ateljeu, održavam autorske radionice za djecu, team buildinge, organiziram razne projekte i izložbe. Suosnivačica sam udruge Kružok i autorica nekoliko projekata. Tijekom gimnazijskog obrazovanja bavila sam se analognom fotografijom, kod koje me zaintrigirao proces koji me i dan danas privlači na polju grafike.
Uporište mog trenutačnog istraživanja je sterilnost vizualnih podražaja koje me tjera na proučavanje “ultrazumiranih” detalja stvarnosti, slučajno nastalih mrlja, pukotina, prljavštine, ogrebotina, rupa, erozije… Ističući slučajnost njihova nastanka, kroz ciklus radova Atlas Mrlja ne kopiram viđenu stvarnost, već nastojim prenijeti zakonitosti modela na matricu – u ovom slučaju cinčanu grafičku ploču.
Grafički medij je odabran ne iz mogućnosti multipliciranja, već upravo zbog procesa, unutar kojih pronalazim prostor za istraživanje i eksperimentiranje. Svrha i cilj rada nije bio samo krajnji otisak na papiru ni vizualno lijepa i dopadljiva slika, već sam tijek i princip rada. Sukladno tome, motivi su uglavnom posljedica tih procesa. Kao što potrošnost materijala iz zbilje omogućuje beskonačan dijapazon mrlja, tako i potrošnost i erozija cinčane ploče omogućuju nastanak mrlja u grafici. Istražujući izražajnosti grafičkih tehnika dubokog tiska posebnu sam pažnju posvetila inovacijskom potencijalu greške i slučajnosti. Tijekom stvaranja slučajne i namjerne greške korištene su kao mogući način za razvoj inovativnih postupaka, ali i za utvrđivanje postojećeg znanja donošenjem odluke o prihvaćanju ili ispravljanju pogrešaka.
Nastale mrlje tretirane su kao konstitutivni element rada koji treba posebno pažljivo promotriti, uočiti i analizirati te klasificirati oblike i metode njihova nastanka. Sustavno slaganje, organiziranje i isticanje mrlja potrebno je kako bi se što jasnije mogle doživjeti. Ova izložba nikako nije jedini mogući način, ona je tek početak i temelj za podrobnija istraživanja mrlja. Radovi imaju potencijal razvoja, promjena, napredovanja, sazrijevanja i prihvaćanja novih slučajnosti. Ovim radom željela sam osvijestiti važnost procesa nastajanja, gledanja i doživljavanja naizgled nebitnih mrlja koje, ako se uspiju doživjeti kao sklop čistih likovnih elemenata, fasciniraju svojom učestalošću, harmoničnošću, skladom boja, oblika, linija, točaka, tekstura…”
Izložba se otvara u četvrtak, 19. listopada u 19 sati u Galeriji Kranjčar, a može se razgledati do 1. studenog.