Koliko ste upoznati sa svim poslovnim mogućnostima koje su otvorene likovnim umjetnicima? Zašto u kreativnim industrijama kao što su gaming, film i strip postoji veliki broj zaposlenih koji su samouki ili su završili dizajn ili grafiku, dok umjetnika s likovnih akademija gotovo uopće nema?
Iva Katalinić: Mislim da prilika za poslovnim mogućnostima u vidu projekata donekle ima, međutim nisam dovoljno informirana da bih govorila o tržištu i iskustvo mi je zaista skromno. Rekla bih da će možda samouka osoba često uspješnije održati interes i strast zato što će se specijalizirati i eksperimentirati na sebi svojstven i neopterećen način.
Marko Zubak: Nisam upoznat ni sa kakvim poslovnim mogućnostima za likovne umjetnike, osim onih koje sam si sam otvorio, a te nemaju veze s Hrvatskom.
Vjerujem da je tu bitna ljubav prema onome što se radi, a kroz upornost ta se ljubav jednostavno kanalizira, bez obzira na to je li se netko obrazovao u institucijama ili sam. S druge strane, kreativna industrija je ipak samo industrija, a industrija proizvodi, a ne stvara.
Mia Maraković: Studiram na ALU na nastavničkom odsjeku i zbog specifičnosti tog obrazovanja upoznata sam s poslovima kao što su profesor likovne kulture, muzejski pedagog, itd. A što se tiče prodavanja vlastitih radova jedino znam za online galerije, preko kojih nekolicina mojih kolega čak i uspije prodati pokoji rad.
//odgovor na podpitanje// Odlično škakljivo pitanje. Zato što se cijeni tehnička vještina prije svega. Samouki gledaju na sve to s dječjim čuđenjem, ogromnim očima i slobodni su. Nitko im nije ugradio u glave što smiju, a što ne smiju. I mislim da neki dolaze do fascinantnih ciljeva i to ne samo u gamingu, stripu i filmu.
Ozren Manojlović: Danas umjetnici imaju mnogo lakši kontakt sa kupcima. Preko raznih internetskih stranica, facebooka, twittera, instagrama te preko vlastite internetske stranice. Ako umjetnik želi prodavati, mora biti viđen, mora se čuti za njega, odnosno mora raditi na samopromociji.
U industrijama kao što su gaming, film, a pogotovo strip najbitnija je disciplina, s kojom dolazi rezultat. U dosta slučajeva talent se potrati na razmišljanje o umjetnosti i produkcija umjetnika je minimalna. Naravno, tu si možemo postaviti pitanje je li mala produkcija zbog nedostatka novaca.